lørdag 21. februar 2009

Lilla dag

Lilla sier dere men jeg slår sammen Indigo og Fiolett jeg da

Her er mine Fiolette farger ser på bildet at det er noen av knappene
som blir mye blå men dette er en vanskelig farge å ta bilde av.

Jeg har mange valmuer i hagen
her er en P. somniferum.
Dette er en sommerblomst den selvsår seg lett
så den kommer ikke bort ;)
Her er en tulipan i stilstudie
akkurat før den blomstrer av.
Alliumen er spennende på nært hold

Kubjella er en nydelig sak når knoppen nesten bryter ut

Husker ikke hvilken sort denne klematisen er,
men de har vakre blomster
et nærmer blikk på nattfiolen
en deilig duft har den også :D

Hosta eller bladlilje som vi også kaller dem,
har også vakre blomster.

Denne bærer navnet sitt med det rette
Gudeblomst, den er vakker og grasiøs.
FIOLETT Minner meg om: Opphøydhet, fioler, teater, mystikk, lavendel...

3 kommentarer:

  1. HEr var det mange flotte lilla blomster:0)
    Ikkje visste eg at valmuen er i så mange flotte fargar!!
    Når eg tenker valmue, tenker eg rødt...
    Håpar hekleutfordringa gjekk bra:0)
    Ynskjer deg ein koseleg laurdag, klem

    SvarSlett
  2. Hei hei - her var det mye fine lilla bidrag! Jeg tenker også rødt når det gjelder valmuer, så morsomt å se noe nytt faktisk! God helg hilsen Mette

    SvarSlett
  3. Du den hagen din ser spennende ut...

    Og knapper ja, nydeligge og jeg syns forresten alt er vanskelig å ta bilder av innendørs etter at fotolampa mi eksploderte ;(

    ute på en liten bloggrunde på formiddagen mens huset er tomt.

    ha en fin fin søndag der ute Assa!

    SvarSlett