tirsdag 23. juni 2009

Hekle-prøve

Jeg skal lage meg et skjerf tror jeg.
Jeg fant dett mønstret her på denne bloggen dette heklemønstret heter Fan Bookmark.
Jeg har sett dette mønsteret i en gammel mønsterbok,
men husk er ikke hvor så jeg hekla meg en prøve slik at jeg har det til senere.

Dette er ingen oppskrift men en huskelapp for meg
Garn 12/4
Krok 1,75
8lm i ring 14staver snu,
hekle 13 st med 1lm mellom snu
pikoter i sister rad til 4 opperom igjen 5lm fm i siste opperom snu,
14 st i buen 3lm i fm i forrige omg. picot snu og fortsett med 2.dre bue.
husk fm i forrige omg's pic.
Diagram
Se min henvisning for oppskrift ;oD

Dette var moro så jeg lager nok en lengre remse, får se hva det blir til.

Dette er ideen jeg tenker på

Her er en idè på hekla skjørt

Hvis du ikke kommer inn på sidene jeg henviser til
så vil jeg bare opplyse at jeg er medlem av Ravery ;)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar