tirsdag 9. april 2013

Sitteunderlag var resultatet

Jeg måtte prøve en nu hekleteknikk
Bavarian Crochet - Catherine Wheel  jeg har også sett teknikken kalles Garnslukern at det er en garnsluker oppdaget jeg :) riktig morsom teknikk og jeg kommer til å hekle dette senere.

Jeg fant framgangsmåten på YouTube en enkel og lettfattelig video
 Jeg tenkte å lage en pute, men som sagt garnet ble fort "spist" opp
Mer garn av den ene fargen fikk ikke tak i, så prosjektet ble omgjort til et sitteunderlag.
Det havnet i vaskemaskina på 40°C. og ut kom dette:











Jeg brukte:
Naturgarn Soft, Gjesdal 
500g garn
Heklkrok nr. 6.
Tova i vaskemaskin sammen med en dongeribukse på 40°C.





Nå er underlaget tovet
mønsteret forsvant endel,
men det ble tykt og godt
og ble godkjent å sitte på ;)
Tova i vaskemaskin sammen med en dongeribukse på 40°C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar